تبلیغات
انجمن علمی ناوبری دانشگاه آزاد اسلامى واحد خارگ - مطالب مهر 1394

جلسه هماهنگی شهید شاخص کشور در خارگ برگزار شد

مسئول روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ از برگزاری یادواره شهید نادر مهدوی، شهدای خارگ و شهیدان دانشجو در آبان 94 با همکاری ناحیه مقاومت بسیج ثارالله خارگ خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ ، حامد عرب‌زاده در حاشیه نخستین جلسه هماهنگی برگزاری یادواره شهید شاخص کشوری شهید مهدوی، شهدای خارگ و شهدای دانشجو اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان علمدار علم و دانش در دفاع 8 سال دفاع مقدس وظیفه تکریم از خانواده شهدا را برعهده دارد .
وی تاکید کرد: هدف اصلی مدیران دانشگاه آزاد اسلامی خارگ و سازمان مرکزی برگزاری مراسم شکیل در شان خانواده شهدا است که به دستور ریاست محترم واحد خارگ چندین کار گروه داخلی در دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده است .
عرب‌زاده گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با همراهی و همکاری ناحیه مقاومت بسیج ثارالله خارگ در نظر دارد از مقامات تراز اول استان برای حضور در مراسم دعوت به عمل آورد. همچنین در این مراسم از خانواده شهیدان خارگ و شاخص استان تجلیل بعمل خواهد آمد.

       

تصویب هشت رشته جدید کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ


به گزارش انجمن علمی ناوبری  دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ، علی عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار نخ نیوز در خارگ اظهار داشت: هشت رشته مهدنس نفت، مهندسی برق - قدرت و مدیریت صنعتی در مقطع کارشناسی ارشد به رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ افزوده شد.
معاون آموزشی،دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ گفت: داوطلبانی که در این هشت رشته در واحدهای دانشگاهی دیگر پذیرفته‌ یا داوطلبانی که با عدم پذیرش مواجه شده‌اند، می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی معاونت سنجش دانشگاه آزاد اسلامی در مرحله تکمیل ظرفیت انتخاب رشته کنند.
وی در پایان اظهار داشت : پذیرش دانشجو در این هشت رشته از نیم سال اول سال تحصیلی 94-95 در مرحله تکمیل ظرفیت صورت می‌پذیرد.


یادواره شهید مهدوی و شهدای جزیره خارگ در دانشگاه آزاد برگزار می‌شود


فرمانده ناحیه مقاومت ثارالله خارگ در نشست هماهنگی و برنامه ریزی یادواره شهید مهدوی و شهدای جزیره خارگ در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی خارگ با توجه به جایگاه ویژه قشر دانشجو و تفکر این قشر در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: قشر دانشجو جزء سرافرازترین اقشاری بودند که در آن دوران به کشور کمک شایان توجهی داشتند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ؛ سرگرد کریم دانش‌آموز با یادآوری اینکه انقلاب اسلامی ما به برکت خون پاک شهدا و رشادت‌های ملت رشید ایران و بر پایه دین و فرهنگ و بر مبنای ارزش‌ها بنا شده است، گفت: ما وظیفه داریم از این انقلاب به خوبی حراست و پاسداری کنیم. جزیره خارگ در طول دوران دفاع مقدس نماد اقتدار، مقاومت و ایستادگی بوده و خارک به عنوان پایانه منحصر به فرد صدور نفت کشور، در طول هشت سال دفاع مقدس دو هزار و 834 بار مورد هجوم هوایی و موشکی قرار گرفت.
وی افزود: با پایداری مردم بومی و خانواده کارکنان نفت و ایثارگری متخصصان صنعت نفت، خسارت‌ها ترمیم و به کوری چشم دشمنان، فعالیت‌های صادرات نفت از جزیره ادامه یافت و نام خارگ به عنوان جزیره مقاومت پایداری در تاریخ ایران اسلامی ثبت شد.
دانش‌آموز اظهار کرد: یادواره شهید مهدوی و شهدای جزیره خارگ آبان ماه سال جاری با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ در سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی خارگ با حضور مقامات کشوری و استانی برگزار می‌شود.


تداوم شرایط پایدار جوی برای تردد شناورهای دریایی



مدیرکل هواشناسی خوزستان پیش بینی کرد تا سه روز آینده شرایط پایدار برای تردد شناورهای دریایی در آبهای شمال غرب خلیج فارس حاکم خواهد بود.
کوروش بهادری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: براساس تجزیه و تحلیل نقشه های هواشناسی، به علت پایداری هوا و حاکم شدن جریانات جنوبی، آبهای خلیج فارس آرام است و در تردد شناورها و قایق های صیادی در صیدگاههای شمالی خلیج فارس منعی وجود ندارد.
وی گفت:روند کاهشی دمای سواحل جنوبی خوزستان کم و بیش ادامه دارد ولی همچنان هوای شرجی و مرطوب پدیده غالب در این مناطق خواهد بود.
مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: با توجه به عبور امواج کم ارتفاع ، فعلا پدیده بارش در مناطق ساحلی خوزستان نخواهیم داشت.
در چند روز اخیر اغلب مناطق ساحلی و فراساحلی خوزستان با پدیده شرجی نفسگیر که گاه میزان آن به بیش از 90 درصد رسیده بود روبرو بودند.
به گفته بهادری ، گرما و شرجی تا اواخر آبان ماه در سواحل جنوبی خوزستان ادامه خواهد داشت و پس از آن شاهد هوایی مطبوع و معتدل خواهیم بود.
استان خوزستان 500کیلومتر خط ساحلی دارد.

ناوگروه صلح و دوستی نداجا در روسیه پهلو گرفت



ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریایی ارتش صبح امروز در بندر آستاراخان کشور روسیه پهلو گرفت.
به گزارش مانا، ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن دماوند و ناوهای موشک انداز پیکان و جوشن صبح امروز وارد بندر آستاراخان کشور روسیه شد.
بر اساس این گزارش، این ناوگروه با هدف صلح و دوستی و به منظور تحکیم ارتباطات در زمینه حفظ امنیت دریای خزر و توسعه تعاملات دریایی و روابط فرهنگی پس از سه روز دریانوردی در کشور روسیه پهلو گرفت.
دیدار با فرماندهان ناوگان نیروی دریایی روسیه در دریای خزر و برگزاری مسابقات دوستانه ورزشی از جمله برنامه های پیش بینی شده در طول حضور ناوگروه کشورمان در بندر آستاراخان روسیه است.
گفتنی است، این اولین مأموریت ناوشکن دماوند به بنادر کشورهای خارجی و دومین سفر ناوگروه های کشورمان به روسیه است. پیش از این و در تیرماه سال 1392 ناوگروه نیروی دریایی ارتش برای اولین بار عازم کشور روسیه شده بود.
بندر باکو کشور آذربایجان مقصد بعدی ناوگروه صلح و دوستی کشورمان در دریای خزر است.

بازگشت آرامش به دریای عمان



کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان از آرامش نسبی هوا در بندر چابهار در 48 ساعت آینده خبر داد.
علی ملاشاهی به مانا گفت: این آرامش به دنبال شرایط ناپایدار جوی 4 روز قبل در منطقه ایجاد شده است.
کارشناس هواشناسی استان همچنین ارتفاع موج را نیز در بندر چابهار حدود 1.5 متر بیان کرد.
وی گرد وغبار محلی و وزش باد نسبتا آرام را نیز پدیده سواحل منطقه طی دو روز آینده عنوان کرد.
ملاشاهی همچنین از آرامش طغیان رودخانه های فصلی که در سه روز گذشته به علت بارندگی ایجاد شده بود خبر داد.

ایران وارد دوران جدید توسعه صنعت نفت و گاز می‎شود

ایران و روسیه هر دو دارای منابع عظیم نفت و گاز هستند و حجم زیادی از آن را به بازار صادر می‌کنند که به همین دلیل روابط دو کشور می تواند در حوزه انرژی گسترش پیدا کند.

وزیر نفت در دیدار وزیر انرژی روسیه گفت: با توجه به این که تحریمهای ظالمانه علیه ایران به زودی برداشته می شود ما وارد دوران جدیدی از توسعه صنعت نفت و گاز خواهیم شد.

به گزارش مارین تایمز، بیژن زنگنه، بعد از ظهر امروز (چهارشنبه ٢٩ مهر) در دیدار با الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه به علاقه مندی ایران به توسعه روابط با روسیه اشاره کرد و گفت: ایران و روسیه هر دو دارای منابع عظیم نفت و گاز هستند و حجم زیادی از آن را به بازار صادر می‌کنند که به همین دلیل روابط دو کشور می تواند در حوزه انرژی گسترش پیدا کند.

وی افزود: مذاکرات دو کشور همیشه مفید و موثر بوده و امیدواریم مذاکرات امروز نیز به خصوص در بخش نفت موثر باشد.

نواک: همکاری تجاری و اقتصادی با ایران افزایش می یابد

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه نیز با اشاره به روابط تاریخی دو کشور در گذشته اظهار کرد: در این سفر تعداد زیادی از بزرگترین شرکتهای روسی در بخش نفت و گاز، حمل و نقل و ارتباطات و ... در ایران حضور پیدا کرده اند.

وی با بیان این که همکاری تجاری و اقتصادی بین ایران و روسیه افزایش پیدا خواهد کرد ابراز امیدواری کرد که برگزاری این جلسه در گسترش روابط ایران و روسیه موثر باشد.

وزیر انرژی روسیه همچنین به دیدار صبح امروز خود با محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: در این دیدار دو طرف زمینه های گسترش روابط دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

مذاکرات وزیر نفت ایران با وزیر انرژی روسیه دقایقی پیش و پشت درهای بسته در ساختمان مرکزی وزارت نفت آغاز شده است.

دزدان دریایی چهار دریانورد را در نیجریه ربودند

دزدان دریایی به یک فروند کشتی کانتینری که در حال گذر از دلتای نیجریه بود،حمله کردند.

دزدان دریایی روز دوشنبه (27 مهرماه) به یک فروند کشتی کانتینری یخچال‎دار که در حال گذر از دلتای نیجریه در  بود حمله کردند و چهار نفر از خدمه آن را ربودند.

به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز، تاکنون هیچگونه جزئیاتی از حمله کنندگان و یا مکان دقیق ربوده شدگان به دست نیامده است. 

دزدان دریایی همچنین پول نقد موجود در کشتی را سرقت کردند و تمامی تجهیزات آن را پیش از فرار نابود کردند  گزارش این سرقت به مقامات محلی ارسال شده است.

خبرگزاری فرانسه (AFP) گزارش داد که دو خدمه لیتوانیایی و دو اکراینی از میان 19 خدمه کشتی یاد شده، ربوده شده اند. مشخصات کشتی مورد سرقت نیز تا کنون منتشر نشده است.

بر این حادثه برای نخستین بار در پنج ماه گذشته در آبهای نیجریه رخ می‎دهد. سرقت اخیر در غرب محلی رخ داده است که دزدی های پیشین به وقوع پیوسته بودند.

این در حالی است که نیروی دریایی نیجریه گشت‎زنی خود را بر روی رودخانه بونی متمرکز کرده است و همین امر ممکن است موجب شده باشد تا این گروه از دزدان دریایی فعالیت در گستره وسیع تر دلتای نیجریه را برگزیده باشند.

این منطقه از آفریقا در گذشته نیز شاهد حمله دزدان دریایی بوده است به طوریکه در سال 2014، به تنهایی در مجموع حمله به کشتی ها 13 خدمه کشتی به منظور باجگیری ربوده شدند.

جرایم دریایی در منطقه غرب آفریقا در سه ماه گذشته کمتر شد که دلیل این امر فعالیت بیشتر نیروی دریایی نیجریه در منطقه عنوان شده بود. اما وقوع این حادثه نشان داد که نیروی دریایی نیجریه به تنهایی نمی‎تواند امنیت منطقه را تامین نماید.

اجرای طرح محافظت از کوسه در کوبا

مقامات کوبا طرح جدید محافظت از کوسه ها در سواحل این کشور را به اجرا درآورده‎اند.
مقامات کوبا طرح جدید محافظت از کوسه ها در سواحل این کشور را به اجرا درآورده‎اند.

به گزارش مارین تایمز، مقامات کوبا روز چهارشنبه اعلام کردند با همکاری یک گروه زیست محیطی از آمریکا این طرح بلند مدت را آغاز کرده اند.

این طرح در آبهای مشترک بین آمریکا و کوبا در خلیج مکزیک اجرا می شود.

این طرح زیست محیطی به کوبا اجازه می‎دهد میزان شکار کوسه‎ها را به وسیله کشتی‎های ماهیگیری ثبت و مقررات سخت‎گیرانه‎تری را در این زمینه اجرا کند.

تردد شناورهای نفتکش در جزیره سیری افزایش یافت

میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بندر جزیره سیری از ابتدای سال جاری تاکنون با رشد 39 درصدی همراه بوده است.

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی لنگه در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: جزیره سیری یکی از مناطق تحت مدیریت اداره بنادر و دریانوردی لنگه در جابه جایی کالا و مسافر محسوب می شود.
به گفته محمود صابری، صادرات نفت خام و نیز صادرات گاز مایع از جزیره سیری مهمترین فعالیت بندری در این جزیره است.
وی همچنین به جابجایی مسافران از سرزمین اصلی به جزیره و سکوهای نفتی از طریق بنادر غرب استان به این جزیره خبر داد.
این مقام مسئول در اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه خاطرنشان ساخت: همچنین ارسال تجهیزات به سکوهای نفتی ایلام،نصر،خاتم ،مبارک و ..از طریق بندر جزیره سیری صورت می گیرد.
وی همچنین از ارسال مواد غذایی، سوخت و آب به جزایر و سکوهای نفتی از طریق بندر جزیره سیری در طول سال خبر داد.
صابری خاطرنشان ساخت: بر اساس آخرین آمار ارائه شده میزان کل تخلیه و بارگیری در بندر جزیره سیری از ابتدای سال جاری تاکنون دو میلیون و 632 هزار و 395 تن بوده است.
به گفته وی، این آمار تخلیه و بارگیری در بندر جزیره سیری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 39 درصدی برخوردار بوده است.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه افزود: بر این اساس در این مدت کل تخلیه و بارگیری کالاهای غیر نفتی در جزیره سیری 39 هزار و 406 تن کالا بوده است که این آمار رشد 18 درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.
وی با اشاره به رشد 21 درصدی تخلیه کاپوتاژ از طریق جزیره سیری از ابتدای سال جاری تاکنون میزان آن را 27 هزار و 140 تن اعلام کرد.
ناصری همچنین از رشد 13 درصدی بارگیری کاپوتاژ در این مدت خبر داد و گفت: بر این اساس در مدت اعلام شده، 12 هزار و 266 تن کالا بارگیری کاپوتاژ شده است.
وی در ادامه گفته های خود، سهم تخلیه و بارگیری مواد نفتی از طریق بندر جزیره سیری را از ابتدای سال جاری تاکنون دو میلیون و 592 هزار و 89 تن اعلام کرد و گفت: این آمار حاکی از رشد 39 درصدی تخلیه و بارگیری مواد نفتی در بندر جزیره سیری است.
این مقام مسئول در اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اذعان داشت: همچنین صادرات کالاهای نفتی از طریق بندر جزیره سیری از ابتدای سال جاری تاکنون به میزان 2 دومیلیون و 29 هزار و 89 تن بوده است.
ناصری تاکید کرد: بر این اساس صادرات کالا از طریق بندر جزیره سیری از ابتدای سال جاری تاکنون با رشد 39 درصدی همراه بوده است.
وی در ادامه گفت: در این مدت بارگیری گاز مایع و واردات از طریق بندر جزیره سیری صورت نگرفته است.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی لنگه میزان تخلیه کاپوتاژ مواد نفتی از طریق بندر جزیره سیری را 10 هزار تن اعلام کرد و گفت: این آمار کاهش 26 درصدی را در تخلیه کاپوتاژ مواد نفتی از طریق این بندر نشان می دهد.
وی با تاکید بر اینکه تردد مسافر از طریق بندر سیری صورت نمی گیرد، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 28 فروند شناور نفتکش از طریق این بندر تردد داشتند که در مقایسه با مدت مشابه از رشد 14 درصدی برخوردار بوده است.
ناصری به رشد 40 درصدی تردد شناورهای فلزی به بندر جزیره سیری اشاره کرد و گفت: در این مدت 700 فروند شناور فلزی در جزیره سیری تردد کرده اند.
فاصله جزیره سیری تا مرکز شهرستان ابوموسی که در قسمت شرقی جزیره سیری واقع شده در حدود27 کیلومتر است. فاصله دریایی آن تا مرکز استان هرمزگان شهر بندر عباس در حدود 152 مایل دریایی است. وسعت جزیره سیری17.3 کیلومتر مربع است.
در قسمت‌های شمالی و نزدیک سواحل جزیره مناطق مسکونی همراه با سایر تأسیسات جای گرفته‌اند این جزیره به طور کامل نظامی است و هیچ فرد بومی در آن زندگی نمی‌کند. هم چنین عده‌ای از مردم جزیره در تأسیسات نفتی کار می‌کنند. در این جزیره تعداد قابل توجهی نخل خرما به طور پراکنده وجود دارد. این منطقه پوشش گیاهی فقیری دارد. در این جزیره معدن خاک سرخ نیز موجود است. در گذشته افرادی بومی در این جزیره زندگی می‌کردند که به مرور زمان از آن جا کوچ کردند.

جزئیات لغو تحریم‌های حوزه بنادر و دریانوردی/ بهره‌مندی از خدمات بیمه‌ای در حوزه کشتی‌رانی و کشتی‌سازی

همزمان با اجرای برجام تحریم‌های مربوط به صنعت دریانوردی و کشترانی از جمله ارائه خدمات مربوط به صدور بیمه‌نامه برای فعالیت‌های کشتی‌رانی و کشتی‌سازی لغو می‌شود.

به گزارش مارین نیوز، در روزهای گذشته گام نخست لغو تحریم‌های دوران هسته‌ای ایران برداشته شد به طوری‌که در مرحله نخست زیرساخت تحریم‌ها با دستور رئیس جمهور آمریکا و اتحادیه اروپا لغو و از چند ماه آینده به مرحله اجرا می‌رسد.

براساس برنامه جامع اقدام مشترک شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای صادر کرد که تمام مفاد قطعنامه‌های قبلی درباره موضوع هسته‌ای ایران شامل قطعنامه‌های ۱۶۹۶ (۲۰۰۶)، ۱۷۳۷ (۲۰۰۶)، ۱۷۴۷ (۲۰۰۷)، ۱۸۰۳ (۲۰۰۸)، ۱۸۳۵ (۲۰۰۸)، ۱۹۲۹ (۲۰۱۰) و ۲۲۲۴ (۲۰۱۵) همزمان با اجرای اقداماتِ توافق شده‏ لغو می‌شود.

طبق برجام کلیه تحریم‌های اقتصادی و مالی مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران همزمان با اجرای اقداماتِ توافق شده‏ که توسط آژانس راستی آزمایی شده باشد، لغو خواهد شد که در حوزه دریانوردی و کشترانی به شرح زیر است:

- طراحی و ساخت کشتی های باری و تانکرهای نفتی

- معاملات با بخش‌های کشتیرانی و کشتی سازی و عاملان بنادر ایران

- تحریم‌های مرتبط با کشتیرانی و کشتی‌سازی

- تحریم‌های مربوط به بخش حمل و نقل

- اشخاص حقیقی، حقوقی یا نهادهای مرتبط با کشتیرانی، کشتی‌سازی و حمل و نقل

- فروش، تامین، انتقال یا صادرات تجهیزات و فن آوری‌های دریانوردی برای ساخت، تعمیر یا نگهداری یا بازسازی کشتی،به ایران یا به  هر شخص ایرانی در این بخش؛  طراحی، ساخت یا مشارکت در طراحی یا ساخت کشتی‌های باری و نفتکش برای ایران یا اشخاص ایرانی؛ ارائه کشتی های طراحی شده یا مورد استفاده برای حمل و نقل یا ذخیره سازی نفت و فرآورده های پتروشیمی به اشخاص حقیقی، حقوقی یا نهادهای ایرانی و ارائه خدمات ثبت پرچم و تعیین وضعیت، از جمله موارد مرتبط با مشخصات فنی، ثبت و شماره شناسایی به هر نحو، در رابطه با تانکرهای نفتی و کشتی های باری ایران

- تحریم معامله با بخش‌های کشتی سازی و کشتی سازی ایران و عاملان بنادر شامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، خطوط کشتیرانی جنوب، و شرکت بازرگانی نفتیران ﴿نیکو﴾، و عاملان بندرعباس

- تدابیر مربوط به بیمه: ارائه خدمات مربوط به صدور بیمه نامه، بیمه یا بیمه اتکایی درباره  فعالیت‌‌های سازگار  با برجام، شامل  فعالیت‌های مرتبط با  افراد و اشخاص حقوقی، شامل خدمات مربوط به صدور  بیمه  نامه،  بیمه یا بیمه اتکایی درباره فعالیت‌ها در بخش‌های انرژی، کشتیرانی و کشتی‌سازی  ایران برای شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی نفت کش ایران یا برای کشتی‌هایی که نفت خام، گاز طبیعی، گاز طبیعی مایع، نفت و فرآورده های پتروشیمی از یا به ایران؛

- بخش‌های کشتیرانی، کشتی‌سازی، و عاملیت اداره بنادر: اشخاصی که جزئی از بخش کشتیرانی یا کشتی سازی ایران باشند؛ یا تملک، اداره، کنترل، یا بیمه کشتی های مورد استفاده برای نقل و انتقال نفت خام، فرآورده های نفتی )شامل فرآورده های نفتی پالایش شده(،فرآوردههای پتروشیمی، یا گاز طبیعی )شامل گاز طبیعی مایع(از یا به ایران؛ اداره بنادر در ایران )شامل عاملیت اداره  بندرعباس﴾، همکاری  با  بخش  های  کشتیرانی  و  کشتی  سازی  ایران  یا  عاملیت اداره  بنادر  ایران،  یا  ارائه خدمات مالی و سایر کلاها و خدمات مورد استفاده در ارتباط با بخش کشترانی و کشتی سازی ایران و با عاملیت اداره یک بندر در ایران، مشتمل بر خدمات بندری از قبیل سوخت رسانی و بازبینی، طبقه بندی، و تامین مالی، و فروش، اجاره و ارائه کشتی به ایران از جمله به خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، شرکت ملی نفتکش ایران و شرکت خطوط کشتیرانی جنوب یا شرکت های تابعه آنها

- نرم افزار و فلزات: فروش، عرضه، یا انتقال  فلزات  خام  یا  نیمه  ساخته  از  قبیل  آلومینیوم  و  فولاد،  زغال  سنگ،  و  نرم  افزار برای یکپارچه سازی فرآیندهای صنعتی به یا از ایران، به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، به بخش های انرژی، پتروشیمی، کشتیرانی و کشتی سازی ایران و بنادر ایران، یا انجام یا تسهیل عملیات نقل و انتقال مالی یا ارائه خدمات برای اقدامات زیر شامل بیمه و حمل و نقل.

- کلیه دولت‌ها  می‌‌توانند  در  فعالیت‌های  مشروحی ذیل مشارکت  کرده  و  اجازه  انجام  آنها را  صادر کنند،  مشروط به‌ اینکه  شورای  امنیت از  قبل  به  صورت مورد  به  مورد، تصمیم  به  صدور  اجازه  انجام چنین فعالیت‌هایی بگیرد: عرضه، فروش،یا انتقال مستقیم یا غیرمستقیم تمامی اقلام، مواد، تجهیزات، کالاها و فناوری‌ها و همچنین هرگونه اقلام دیگرکه بنا به تشخیص دولت ذیربط بتواند به توسعه سیستم های حمل تسلیحات هسته ای کمک کند، از قلمرو خود، یا بوسیله اتباع خود یا با استفاده از کشتی ها یا هواپیماهای تحت پرچمشان به مبدا ایران، یا برای استفاده  در ایران یا برای بهره مندی ایران، خواه از قلمرو آنان نشات گرفته باشد یا خیر

بر اساس این گزارش گرچه به لحاظ قانونی از روز گذشته تحریم‌های اقتصادی مالی علیه ایران لغو می‌شود اما اجرای آن از چند ماه آینده و منوط به اجرای توافق توسط طرفین است.


منبع : وزارت راه و شهرسازی

ال‎نینو در خاورمیانه قدرتمند ظاهر می‎شود

«ال‌نینو»، قدرتمندترین چرخه‌ آب و هوایی 65 سال گذشته تأثیرات عظیمی بر آب و هوا در سراسر جهان از جمله ایران خواهد داشت.

«ال‌نینو»، قدرتمندترین چرخه‌ آب و هوایی 65 سال گذشته تأثیرات عظیمی بر آب و هوا در سراسر جهان از جمله ایران خواهد داشت و به نظر می‌رسد در حال گسترش به مراتب قوی‌تر از آنچه در سال 1997 میلادی رخ داد، باشد.

به گزارش مارین تایمز، الجزیره نوشت: بنا به اعلام «اداره ملی اقیانوس‌شناسی و هواشناسی آمریکا»، ال‌نینو در حال شکل‌گیری در قوی‌ترین حالت خود از سال 1950 میلادی یعنی زمان پیدایش آن تاکنون است. این پدیده طبیعی هر دو  تا هفت سال یک بار رخ می‌دهد و تا 6 الی 18 ماه ادامه دارد.

«مایک هالپرت» معاون مرکز پیش‌بینی آب و هوای آمریکا می‌گوید: ال‌نینو قوی‌تر از همیشه در راه است و تاثیرات عظیمی بر شرایط دمایی زمستان امسال در سراسر جهان خواهد داشت. نمودارهای دمایی حاکی از آن است که در فصل سرما شاهد جریان‌های برفی خواهیم بود. با این حال، فرکانس، تعداد و شدت این سوانح طبیعی را نمی‌توان در زمان‌بندی فصلی تعیین کرد.

پدیده ال‌نینو نوسانات متضاد آب و هوایی را در سراسر جهان بروز خواهد داد و ایران و کشورهای همسایه در منطقه خاورمیانه از این قاعده مستثنی نیستند.

بنا بر این گزارش، گرد و غبار نامنظم، بارندگی و تغییرات دمایی شدید از جمله تاثیرات پدیده ال‌نینو بر آب و هوای جهان خواهد بود. این پدیده زمانی رخ می‌دهد که درجه حرارت اقیانوس آرام در شرق و مرکز بسیار گرم‌تر از حد معمول باشد که اغلب باعث تغییرات آب و هوایی در سراسر جهان از جمله وزش باد، تغییرات الگوهای بارندگی و تغییر فشار سطح دریا و درجه حرارت می‌شود.

طبق آخرین گزارش سازمان جهانی پیش‌بینی آب و هوا وابسته به سازمان ملل متحد، اختلاف دو درجه‌ای در دمای سطح دریا در آب‌های اقیانوس هند و اقیانوس آرام نسبت به میزان متوسط، حوادث غیر قابل پیش‌بینی آب و هوایی را در سراسر خاورمیانه ایجاد خواهد کرد. پدیده گرم‌شدن سطح دریا ال‌نینو را جزء چهار قوی‌ترین حوادث طبیعی از سال 1950 قرار خواهد داد؛ زمانی که سیل و خشکسالی ناهنجاری‌هایی را در روند منظم آب و هوایی ایجاد کرد.

«عمر بادور» دانشمند سازمان WMO گفت: در حالی که پیش‌بینی دقیق ناپایداری‌ها و ناهنجاری‌های آب و هوایی پیش از فرا رسیدن فصل سرما بسیار دشوار است، آب و هوای غیر معمول زمستان پیش رو در کشورهای خاورمیانه تعجب‌آور نخواهد بود.

در ابتدای دهه 80 قرن گذشته میلادی، ال‌نینو کشورهای منطقه شرقی آسیا را با خشکسالی شدیدی مواجه کرد اما شواهد جدید نشان می‌دهد این پدیده ممکن است علاوه بر تغییرات در شرایط آب و هوایی، با افزایش بارندگی در 15 سال آینده همراه شود.

سازمان پیش‌بینی آب و هوایی کشور عمان با همکاری پلیس و نیروهای امدادی وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده است و این کشور خود را برای بارندگی شدید چهار ماه آینده آماده می‌کنند.

انتظار می‌رود که پدیده ال‌نینو تاثیر عمده‌ای بر میزان بارندگی کشورهای منطقه خاورمیانه داشته باشد.

اکثر الگوهای آب و هوایی بین‌المللی نشان می‌دهد که قدرت پدیده ال‌نینو سال 2016-2015 میلادی به احتمال زیاد تا پایان سال میلادی جاری رفته رفته تقویت شود.

این رویداد طبیعی قوی با احتمال افزایش بارندگی‌ها در نواحی شرقی آفریقا نیز مرتبط شده است. ال‌نینو سال 1998-1997 بیماری همه‌گیر و ویرانگر مالاریا را در سراسر منطقه آفریقا از جمله شمال شرقی کنیا افزایش داد.

شگفتی بلژیکی‎ها از توانمندی‎های بندر شهیدرجایی

فرانسوا دوله سفیر بلژیک گفت:ارتباط بین دو بندر شهیدرجایی و بندر آنتورپ بلژیک تاریخی است و این ارتباطات همواره تداوم دارد.

یک هیأت بلژیکی متشکل از سفیر و مدیران ارشد بندری این کشور در سفر به استان هرمزگان، از بندر شهیدرجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران بازدید کردند.

به گزارش مارین تایمز از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "فرانسوا دُله" سفیر کشور بلژیک در تهران با حضور در بندرشهید رجایی از امکانات و قابلیت های این منطقه ویژه اقتصادی، اسکله‎های 40گانه آن و تجهیزات تخلیه و بارگیری کالا در بزرگترین بندر تجاری ایران بازدید کرد.

"تام مونبالیو" معاون امور بندری و "کریستف واترشوت" مدیر اجرایی و امور بین الملل بندر آنتوِرپ، اعضای هیأت همراه سفیر بلژیک را تشکیل می‎دادند.

همچنین "سید نورالدین واحدپور" رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان هرمزگان نیز در این بازدید هیأت مذکور را همراهی می کرد.

اراضی پشتیبانی، ترمینال‎های 1 و 2 کانتینری، ترمینال‎های جنرال کارگو (کالاهای متفرقه و عمومی)، همچنین اراضی 200 هکتاری (محوطه های انبار و دپوی مواد معدنی صادراتی) و بندر نفتی خلیج فارس از جمله بخش هایی بود که مورد بازدید قرار گرفت.

این هیأت در نشستی مشترک با مدیران ارشد حوزه عملیاتی بندر شهید رجایی به بحث وتبادل نظر پرداختند و از نزدیک با ظرفیت های موجود در این بندر به منظور یافتن نقاط همکاری آشنا شدند.

"فرانسوا دوله" سفیر بلژیک طی سخنانی گفت:ارتباط بین دو بندر شهیدرجایی و بندر آنتورپ بلژیک تاریخی است و این ارتباطات همواره تداوم دارد.

وی افزود: ما به دنبال توسعه روابط بین دو کشور هستیم و هم اکنون شرایط بسیار مساعدی برای این امر فراهم شده است.

سفیر بلژیک خاطرنشان کرد: برای روابط گسترده‎تر و ایجاد ارتباطات بسیار علاقمند هستیم و در این سفر زمینه های توسعه بنادر را بررسی کردیم.

"محمد علی اصل سعیدی پور" معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز گزارشی مبسوط از ظرفیت ها و توانمندی های بندر شهید رجایی و همچنین آخر دستاوردهای عملیاتی این بندر را به هیأت اروپایی ارایه کرد.

سعیدی پور همچنین در حاشیه این نشست طی مصاحبه ای گفت: گستردگی سواحل هرمزگان و توانمندی های بندر شهید رجایی باعث تعجب مقامات بندری بلژیک شد.

وی ضمن اشاره به آمادگی هیأت بلژیکی برای افزایش همکاری های دوجانبه، افزود: در همین رابطه برنامه داریم تا زمینه های تجارت بندری و گردشگری اهداف پیش بینی شده را به فعلیت برسانیم.

این مقام مسئول ضمن بیان این مطلب که بلژیک یکی از مراکز آموزش نیروهای متخصص دریایی و بندری محسوب می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تعداد زیادی از همکاران بنادر هرمزگان تحصیل کرده این کشور هستند، فرصتی مناسب برای تربیت نیروی انسانی بیشتر در پیش است.

این هیأت اروپایی قرار است در ادامه سفر خود، از ظرفیت های دریایی و بندری منطقه آزاد قشم نیز بازدید کند.

لازم به ذکر است، بندر آنتورپ بلژیک سومین بندر بزرگ اروپا محسوب می شود. این بندر به عنوان یکی از بزرگترین بنادر تخلیه و بارگیری کالا در سطح جهان، نقشی اساسی در اقتصاد بلژیك دارد.

آمریکا به عربستان ناو جنگی می‎دهد

مسئولان ارشد آمریکا اعلام کردند که دولت این کشور فروش چهار فروند ناو جنگی جدید را به عربستان، به ارزش 11 میلیارد دلار تصویب کرد.

دولت آمریکا با فروش ناو جنگی کوچک به عربستان سعودی موافقت کرد.

به گزارش مارین تایمز، مسئولان ارشد آمریکا اعلام کردند که دولت این کشور فروش چهار فروند ناو جنگی جدید را به عربستان، به ارزش 11 میلیارد دلار تصویب کرد.

هر چند ابعاد چهار ناوی که عربستان از آمریکا خریداری می‎‏کند، تقریبا کوچک است، اما در آب‎های کم عمق، از تحرک بالایی برخوردار است.

هر یک از این ناوها توانایی حمل چندین هزار موشک ضدهوایی و چندین موشک ضد کشتی را داراست.

قرار است کنگره آمریکا طرح فروش این ناوها را بررسی و موافقت نهایی خود را با این معامله نظامی اعلام کند.


تمایل یونان و اسپانیا برای واردات نفت از ایران

معاون امور بین الملل وزیر نفت با اشاره به رشد توان صنعت نفت در دوران تحریم، گفت: دوران تحریم،تاثیر دوگانه ای داشت و باعث شد که صنعت ما پیشرفت زیادی کند و بسیاری از تولیدات و تجهیزات، بومی شوند.

معاون امور بین الملل وزیر نفت از آمادگی دو کشور اروپایی یونان و اسپانیا برای خرید نفت از ایران پس از لغو تحریم ها خبر داد.

امیرحسین زمانی نیا در گفت و گو با خبرنگار مارین تایمز،در خصوص آغاز اجرای برجام و تاثیر لغو تحریم‎ها بر صنعت نفت ایران با اشاره به تمایل کشورها برای افزایش واردات نفت از ایران در پساتحریم گفت: تاکنون کشورهای متعدد آسیایی و اروپایی برای افزایش و یا از سرگیری صادرات نفت از ایران اعلام آمادگی کرده اند که در بین آنها دو کشور اروپایی یونان و اسپانیا نیز وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: البته میزان صادرات نفت به این کشورها به نهایی شدن قراردادها بستگی دارد.

معاون امور بین الملل وزیر نفت با بیان اینکه ما به تحریم عادت کرده‎ایم، اظهار داشت: از موضوعاتی که باید در پساتحریم دنبال شود، تلاش برای دور شدن از فضای تحریمی است که با مشکلاتی همراه بوده است.

زمانی نیا خاطر نشان کرد: تحریم ها علیه صنعت نفت ایران، قدیمی بوده و تقریبا از ابتدای انقلاب علیه ما اعمال شده و در سال های اخیر تشدید شده است.

وی افزود: قبل از این، تحریم های یک جانبه ای توسط آمریکا علیه ما اعمال می‎شد که اروپایی‎ها خود را ملزم نمی‎دیدند که از آنها تبعیت کنند اما به محض تصویب قطعنامه‎ها در شورای امنیت، اوضاع تغییر کرد و همه خود را مقید به رعایت آنها کردند به طوری که کشورهای شرق آسیا که رابطه خوبی با ما داشتند نیز از تحریم ها تبعیت کردند.

معاون امور بین الملل وزیر نفت با اشاره به رشد توان صنعت نفت در دوران تحریم، گفت: دوران تحریم، تاثیر دوگانه ای داشت و باعث شد که صنعت ما پیشرفت زیادی کند و بسیاری از تولیدات و تجهیزات، بومی شوند.

زمانی نیا در خصوص برنامه های ایران در دوران پس از لغو تحریم ها، اظهار داشت: ما پس از رفع تحریم ها، راهبرد سه گانه‎ای را دنبال خواهیم کرد که اولیت اصلی آن جذب سرمایه خارجی است.

معاون امور بین الملل وزیر نفت اضافه کرد:راهبرد دوم ما جذب فناوری خارجی و برنامه بعدی ما موضوعات مدیریتی هستند.

وی همچنین با بیان اینکه در طی سال‎های اخیر در ساخت تجهیزات صنعت نفت، پیشرفت خوبی داشته‎ایم و بر این اساس باید از این ظرفیت، حداکثر بهره را بگیریم.

زمانی نیا اضافه کرد: باید در دوران پس از لغو تحریم ها، پس از رفع نیاز داخل، زمینه برای صادرات این تجهیزات به خارج از کشور را فراهم کنیم.


مانور مشترک ایران و روسیه در دریای خزر

ایران و روسیه مانور مشترک دریایی در دریای خزر برگزار می کنند.

به گزارش مارین نیوز، مسکو که با شلیک موشک های کروز از پایگاههای خود در دریای خزر کشورهای ساحل این دریا را تقریباً نادیده گرفته است، حالا نیز قصد دارد با ایران مانور مشترک دریایی برگزار کند که این نیز ظاهراً بدون اطلاع آذربایجان ، قزاقستان یا ترکمنستان است.

احمدرضا باقری یکی از فرماندهان نیروی دریایی ایران گفت که سه کشتی ایرانی راهی بندر آستاراخان روسیه شده اند. این کشتی ها شامل ناوشکن دماوند و دو موشک انداز جوشن و پیکان هستند. در دوره شوروی سابق، ایران و جماهیر شوروی دریای خزر را بین خود تقسیم کرده بودند اما بعد از آن دوره، مذاکرات برای مرزبندی این دریا میان پنج کشور ساحلی بی نتیجه بوده است.

مسکو در دو هفته گذشته طوری رفتار کرده است که می خواهد به طور یکجانبه از این دریا استفاده کند. کشورهای ساحلی از این حرکت مسکو به خشم آمده اند اما پیامدهای بیشتری در سطح منطقه ای و بین المللی وجود دارد.

آذربایجان و ترکمنستان تمایل دارند که خطوط لوله زیر دریا بسازند و آمریکا و اتحادیه اروپا نیز از آنها حمایت می کنند.

سایت اینتر پریتر نوشته است: قزاقستان نیز حضور بازرگانی و کشتی رانی خود را در خزر افزایش داده است. اما مسکو با اقدامات اخیر خود نشان داد که در مختل کردن کار این کشورها بسیار توانمند است.






دزدی دریایی بیداد می کند


از ابتدای سال 2015 تاکنون
منطقه جنوب شرق آسیا از 9 ماه پیش تاکنون شاهد افزایش چشمگیر دزدی دریایی است.
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، آمارها حاکی از افزایش 38 درصدی جرائم دریایی از 9 ماه اول سال 2015 تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است.
بر اساس این گزارش شمار جرائم گزارش شده در 9 ماهه اول سال 2015 به 194 فقره رسید که تفاوت چشمگیری را نسبت به رقم 140 فقره در سال 2014 نشان می‌دهد.
در همین خصوص از ابتدای سال 2015 تاکنون شاهد ربوده شدن 14 فروند کشتی در منطقه جنوب شرق آسیا بودیم.
آژانس اطلاعات دریایی 80 درصد از 90 فقره دزدی دریایی را قصد ورود به کشتی‌ها در لاین دریایی میان پولائوکاریمون کچیل و پولائو بسار و در زمان تاریکی هوا اعلام کرده است.
مؤسسه درایاد در این خصوص اظهار داشت: اگرچه مقامات دریایی مالزی و اندونزی در جهت تأمین امنیت منطقه گام‌هایی برداشته‌اند اما این امنیت به طور منظم در منطقه اعمال نمی‌شود.
این مؤسسه انگلیسی همچنین درخصوص افزایش ربودن کشتی‌ها و دزدی‌های کوچک در سه ماهه پایانی سال 2015 هشدار داد.
این گزارش در ادامه گفت: در سه سال گذشته بیشترین دزدی‌های دریایی در سه ماهه پایانی سال اتفاق می‌افتد.
مدیر مؤسسه درایاد همچنین لزوم امنیت تنگه سنگاپور با همکاری کشورها را یادآور شد.
شایان ذکر است هفته گذشته یک کشتی تانکر با ظرفیت 105 هزار و 571 DWT و بار سوخت کشتی در تنگه سنگاپور مورد حمله دزدان دریایی قرار گرفت ولی به واسطه مداخله نیروی دریایی مالزی این حمله ناکام ماند.

مرسک دو سرویس را ادغام کرد



دو سرویس در خط آسیا – مدیترانه شرکت مرسک ادغام شدند.
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، این تصمیم منجر به آزادسازی 9 فروند کشتی در این خط شد.
در میان این 9 کشتی، مرسک از بازگرداندن کشتی‌های اجاره‌ای در این خط و به کارگیری کشتی‌های متعلق به این شرکت در خطوط دیگر خبر داد.
مقامات شرکت مرسک از ادامه خدمت رسانی موثر در این خط و احتمال ایجاد خط کشتیرانی یخچال‌دار در دریای سیاه خبر داد.

بعید است پل خلیج‎فارس در سال 95 به بهره‎برداری برسد

پیشرفت 12 درصدی ساخت پل خلیج فارس
بعید می‎دانیم پل خلیج‎فارس تا پایان سال 95 به صورت کامل به بهره‎برداری برسد.

پل خلیج فارس از ابتدا تاکنون فقط 12 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و با توجه به نیاز مالی این پروژه به فاینانس خارجی و تامین نشدن آن بعید به نظر می‎رسد تا پایان سال 95 به بهره‎برداری برسد.

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم در گفت وگو با خبرنگار مارینتایمز با اشاره به اینکه طرحهای عمرانی منطقه آزاد قشم در سه بازه زمانی بلندمدت، میانمدت و کوتاهمدت تعریف شده است، اعلام کرد: پل خلیج فارس (پروژه شبکه ارتباطی خلیج فارس) یکی از طرح‎های عمرانی بلندمدت منطقه آزاد قشم است که در بازه زمانی پنج ساله تعریف شده و قرار بر آن بود تا 15 درصد از اعتبارات مورد نیاز این پروژه از محل منابع محلی و 85 درصد دیگر نیز از محل فاینانس تامین شود.

احمد رئیسی با اشاره به اینکه 15 درصد منابع محلی تقریبا تامین شده است، اظهار کرد: اما متاسفانه با وجود رایزنی‎ها و مذاکرات متعدد با سرمایه‎گذاران چینی، هنوز هیچ فاینانسی برای این پروژه گشوده نشده است زیرا از طرفی چین اعلام کرده بود که سطح اعتباری کشورش برای فاینانس پروژه‎های ایرانی پر است و دیگر نمی‎تواند برای پروژه شبکه ارتباطی خلیج فارس (پل خلیج فارس) فاینانس در نظر گیرد و از طرف دیگر نیز تحریم‎ها باری را به مشکلات منطقه آزاد قشم برای جذب فاینانس خارجی اضافه کرده بود.

وی با اشاره به اجرای برجام و لغو تحریم‎های ایران در گام‎های بعدی گفت: ما معتقدیم که با لغو تحریم‎ها دست ایران برای جذب فاینانس خارجی بازتر خواهد شد تا جایی که ما فقط به فاینانس چینی اکتفا نکرده و منتظر آنها نمی‎مانیم و می‎توانیم با کشورهای دیگر وارد مذاکره شویم.

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم درادامه خاطرنشان کرد:این پروژه جمعا به 969 میلیون یورو اعتبارنیاز دارد که حدود 15 درصد از آن از محل منابع محلی تخصیص یافته است.

وی به پیشرفت 12 درصدی این پروژه از ابتدا تا کنون اشاره و اظهار کرد: اکنون این پروژه به شرکت پتروگلف از شرکت‎های مجموعه خاتم الانبیاء واگذار شده است، اما با توجه به پیشرفت ناچیز این پروژه و وضعیت مالی آن بعید می‎دانیم شبکه ارتباطی خلیج فارس (پل خلیج‎فارس) تا زمان مقرر یعنی پایان سال 95 به صورت کامل به بهره‎برداری برسد اما با این وجود ما همه تلاشمان را برای تحقق این امر خواهیم کرد.

عملیات ساخت پروژه احداث پل خلیج فارس که سابقه آن از سال 1351 برمی گردد در دولت قبل و در اواخر سال 89 با برگزاری مناقصه ای به ارزش 650 میلیون یورو آغاز شد. قرار بود  این پل تا قبل از پایان دولت دهم به اتمام برسد.این پل به طول 12 مایل (حدود 20 کیلومتر) قرار است بندر لافت در جزیره قشم را به بندر پهل در مجاورت شهر بندرعباس متصل کند

بهره‌برداری از پروژه‎های عمرانی کوتاه‎مدت تا پایان امسال

رئیسی درباره طرح‎های عمرانی کوتاه‎مدت منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه طرح‎هایی در این دستهبندی گنجانده شده است که صد در صد تا پایان امسال به بهره‎برداری برسد، گفت: با توجه به تاکیدات رئیس‎جمهور و به منظور ارائه خدمات بهتر و کیفی‎تر به گردشگران و مسافران این جزیره، احداث کمپ‎های مسافری جزو اولویت‎های اصلی و در برنامه‏های کوتاه‎مدت این سازمان قرار گرفت.

بهره‎برداری از شش کمپ مسافری در قشم برای نوروز 95

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم  با اشاره به اینکه در کل 11 کمپ باید در قشم ساخته شود، خاطرنشان کرد: ابتدا به عنوان آزمایش شش کمپ تا پایان امسال ساخته خواهد شد که دو کمپ به نام‎های ایران زمین و ساحل جنوبی قشم به پیمانکار سپرده شده است و عملیات آن از هفته آینده آغاز خواهد شد اما چهار کمپ دیگر را خود سازمان منطقه آزاد قشم در مکانهای هرمز، درگهان، سلخ و سندان به صورت امانی و در یک فاز، خواهد ساخت.

این مقام مسوول در سازمان منطه آزاد قشم افزود: شش کمپ نامبرده برای نوروز 95 به بهره‎برداری خواهد رسید که امیدواریم با نظام درآمد- هزینه‎ای سازمان تطبیق داشته باشد و بتواند هزینه سازمان را جبران کند. همچنین گر استقبال از این کمپ‎ها مناسب باشد فاز دوم و سوم آن نیز برای سال‎های آینده اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: اعتبار پیش بینی شده برای ساخت کمپ‎ها 14 میلیارد و 600 میلیون تومان است که به اعتقاد بنده با رقمی پایین تر از این به بهره برداری می رسد زیرا ما سود پیمانکار را نخواهیم داشت و علاوه بر آن با صرفه جویی می‎توانیم هزینه‎ها را کاهش دهیم و به سطح مطلب‎تری از هزینه‎کرد نایل شویم.

رئیسی گفت: فاز اول بلوار ساحلی خلیج فارس با پیش بینی هفت میلیارد تومان، بندر درگهان با 3 میلیارد تومان اعتبار، مجتمع اداری شماره دو با پنج میلیارد تومان اعتبار، مرمت، نوسازی و تجهیز ناوگان آتش‎نشانی در دو فاز شهری و بندری با اعتبار یک میلیارد و 50 میلیون تومان دیگر پروژه‎های عمرانی این منطقه است که تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه ما تلاش داریم بلوار ساحلی خلیج فارس با رقمی کمتر از این به بهره‎برداری برسد، خاطرنشان کرد: البته بندر درگهان بیش از سه میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد: طرح مرمت، نوسازی و تجهیز ناوگان آتش‎نشانی در فاز شهری با اعتبار کمتری انجام می‎شود اما در فاز بندری به دلیل نیاز به تجهیزات بیشتر و بهتر به ویژه تامین نردبان به منابع مالی بیشتری نیاز داریم البته با توه به اینکه بلندترین بردبان اکنون در تهران 76 متر است و ما تون ساخت آن‎را در داخل نداریم اقدام به ساخت نردبان 54 متری کردیم که تاکنون حدود یک میلیارد و 86 میلیون نرخ گرفته‎ایم.

MSC سرویس آسیا – دریای سیاه را کنسل می‌کند

شرکت کشتیرانی MSC سرویس بزرگ خود میان آسیا – دریای سیاه را به دلیل تقاضای پایین در آسیا کنسل می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، این سرویس انتقال صادرات از آسیا را ازطریق این خط از هفته اول نوامبر متوقف می‌کند.
با لغو این سرویس، شرکت MSC سوئیس از تأمین سرویس ترانشیپ میان آسیا و دریای سیاه خبر داد.
کالاهای آسیایی در بندر آسیاپورت واقع در بار بارباروس ترکیه ترانشیپ خواهند شد.
این شرکت اعلام کرد: شرکت MSC همچنان به پاسخگویی به نیاز مشتریان ادامه خواهد داد و سرویس آسیا – دریای سیاه به دلیل کمبود تقاضا لغو و امیدواریم سرویس ترانشیپ بهترین راه حل جایگزین شود.
درباره سایت
  • انجمن علمی دریانوردی دانشگاه آزاد خارگ یک انجمن علمی دانشجویی است که زیر نظر دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دریایی خارگ فعالیت میکند.
    این انجمن می کوشد تا در معرفی رشته دریانوردی (ناوبری) و پیشرفت و توسعه این رشته نقشی را ایفا کند.
    در راستای بهبود عملکرد این وبلاگ منتظر نظرات، پشنهادات و انتقادات شما کاربران گرامی هستیم.

    موفق و سربلند باشید.

امکانات سایت

تصاویر منتخب

انجمن علمی ناوبری دانشگاه آزاد اسلامى واحد خارگ

Marine Scientific Society of Kharg Maritime College